147TYYPPIVIAT ALFA ROMEO 147 

Alfa Romeo 147 mallia on valmistettu vuosina 2000 - 2010. Se oli jopa vuoden auto euroopassa vuonna 2001. Alfa Romeo 147 valmistettiin Italiassa ja sitä sai kolmella eri bensakoneella 1.6, 2.0 ja 3.2 litraisena, joista Suomessa ylivoimaisesti yleisin on 2.0. Huomattavaa moottoreissa on hyvin lyhyt jakopään vaihtoväli. Suurimmassa osassa on jakopään hihna on vaihdettava 60tkm välein.

Katsastuksessa vuosimallien 2001-2002 hylkäysprosentti on keskimäärin ollut 52.4% ja vuosien 2003 - 2009 keskimäärin 33,7. Ylivoimaisesti yleisin syy on ollut etupään alusta, joka sisältää iskarit, nivelet ja puslat. Lisäksi vanhemmissa on ollut ruostevikoja alustassa ja kaikissa vuosimalleissa ongelmia seisontajarrun kanssa. 

Alfa 147 on ilmestyessään ollut hyvin hiljainen ja miellyttävä auto ajaa, mikä on muutenkin tyypillistä kaikille Alfa Romeoille. Alfojen muotoilu on ollut aina todella hyvää sekä urheilullista. Suurimmat haasteet omistajan kannalta liittyvät jälleenmyyntiin. Alfa Romeon myynti käytettynä on hyvin hidasta ja edes halpa hinta ei auto asiaa. Monet autoliikkeet karsastavat Alfoja ja viimeisimmän tilaston mukaan Suomessa myynnissä olevista Alfoista 46% oli autoliikkeissä ja 54% yksityisillä, kun esimerkiksi Toyotalla autoliikkeillä oli 70% kaikista myynnissä olevista Toyotoista. 

Alfojen yleisimmät tyyppiviat ja korjauskohdat ovat jarrut ja ohjaukseen liittyvät väljyydet. Käytännössä molemmat joudutaan tarkistamaan vuosittain. Lisäksi löytyy pyörän laakerivikoja ja myös pakoputkistot ovat alkuperäisenä olleet todella huonoja. Toki moneen on jo putkistot vaihdettu ja tarvikkeet kestävät huomattavasti paremmin kuin alkuperäiset. Alfat myös merkkaavat reviiriään, eli tiputtavat öljyä. Öljyinen kone tai vaihdelaatikko on tyypillistä Alfoille. Suurin osa Alfa Romeoista myös kuluttaa öljyä, mutta tämä on enemmänkin ominaisuus kuin vika.

Muita yleisiä ja käyttäjien raportoimia vikoja:
Konepelti voi avautua ajaessa, mikäli autoa on hoidettu huonosti. Konepellin lukkomekanismi ja varmistushaka täytyy voidella ajoittain.
Polttoainesuodattimen letkun kiinnityksen tarkastus on tehtävä mahdollisen vuodon estämiseksi diesel-malleissa 
Jarrut saattavat pettää. Virheellisesti vulkanoidut jarruletkut saattavat vuotaa ja aiheuttaa jarrujen tehon heikkenemisen
Etuakseliston vahvistuskiinnike voi irrota, mikä aiheuttaa meteliä ja pahimmassa tapauksessa voi vaikeuttaa auton ohjaamista (GTA-malli)
Ruostevaurioita korin kantavissa osissa etenkin vanhemmissa yksilöissä 
Etu ja takaakselisto: ohjausnivelet ja alapallonivelet, poikittaisten tukivarsien laakeriholkit 
Alusta kolisee 
Ajovalojen korkeudensäätö
Seisontajarru on heikkotehoinen tai puoltaa yli viisivuotiaissa autoissa
Bensiinimalleissa jakopään hammashihnan vikoja
Merkkivalot oikuttelevat
Kytkinvikoja
Vaihteiston vaurioita
Ilmastointilaitteet oikuttelevat 
Öljyntäyttötulpan virheellisen sulkemisen vuoksi öljynpuutteen aiheuttamia moottorivaurioita
Sähkölaitevikoja