Alfa Romeo 156Alfa Romeo 156 mallia valmistettiin vuosina 1997 - 2006. Se on historian eniten myyty Alfa Romeon malli. 156 mallia valmistettiin yli 500.000 kpl. Alfa Romeo 156 valmistettiin Italiassa ja sitä sai usealla eri bensakoneella 1.6, 1.8 2.0, 2.5/V6 ja 3.2 litraisena, joista Suomessa ylivoimaisesti yleisin on 2.0. Keulille on asennettu myös 1.9 ja 2.4 JTD dieseliä, mutta ne ovat aika harvinaisia. Huomattavaa moottoreissa on hyvin lyhyt jakopään vaihtoväli. Suurimmassa osassa on jakopään hihna on vaihdettava 60tkm välein.

Katsastuksessa 156:ten hylkäysprosentti on keskimäärin ollut 46,2%. Yleisin perustelu hylkäykselle on ollut etuakseliston erilaiset väljyydet. Lisäksi ruostevikoja on alustassa ja kaikissa vuosimalleissa ongelmia käyttöjarrujen kanssa. 

Alfa Romeo 156 sisä inside156:nen on miellyttävä ja hiljainen auto. Toki se on nykyisin jo selvästi vanhaa tekniikkaa ja kun huomioidaan sen vikaherkkyys sekä ruostevauriot, niin ei sitä juuri kannata enää ostaa. Harrasteautoksi voi harkita GTA sekä GT -mallia ja V6-moottorilla olevaa mallia. GTA-mallin 250 hevosvoimaa on vielä nykyisinkin keskikokoiselle autolle riittävästi.

Muita yleisiä ja käyttäjien raportoimia vikoja:
Ilmamassamittarin vikoja (Diesel)
Turboahtimen vikoja (Autobild)
Dieseleissä lukuisia moottorivaurioita (ADAC)
Kytkinvikoja (ADAC)
Vaihteistovaurioita (Autobild)
Korin ruostevaurioita (Autobild)
Sähkölaitevikoja (ADAC)
Epäluotettavuus ja vikaherkkyys ovat valitettavasti vakiona (Autobild)
Vanha jakohihna aiheuttanut moottorivaurioita (Autobild)
Sähkölaitevikoja (Autobild)
Kytkimen käyttöjärjestelmän sylinterin vuotoja (Autobild)

Muita katsastuksessa raportoituja vikoja:
Etuakselisto (1997-2004 A-Katsastus)
Massiivisia ruosteongelmia (TÜV)
Pakokaasupäästöt (1997-2004 A-Katsastus)
Käyttö- ja seisontajarrut (2000 A-Katsastus)
Runsaasti vikakohteita, joiden vuoksi Alfa 156 hylätään katsastuksessa. Omistajan kannattaa teettää huolellinen huolto ja tarkastus ennen katsastukseen menoa (GTÜ)
Akselistot kuluvat nopeasti, runsaasti vikoja (TÜV, GTÜ, DEKRA)
Pyöräntuennan poikittaistuet ja niiden kumilaakerit kuluneet (DEKRA)
Kuluneet raidetangonpäät ja alapallonivelet (GTÜ, DEKRA)
Leveät matalaprofiilirenkaat rasittavat alustaa ja ohjauslaitteita (DEKRA)
Akselistojen kumilaakerit (GTÜ)
Valovikoja, myös korkeudensäätö ei toimi (TÜV, GTÜ)
Pakoputkisto (TÜV, GTÜ)
Öljyvuodot

Takaisinkutsut:
VDC -järjestelmä ei tunnista varapyörän olevan käytössä
156 GTA - Etuakseliston vahvistuskiinnike voi irrota (ADAC 2003)
Konepelti voi avautua vauhdissa, mikäli auto huonosti hoidettu ja konepellin lukkomekanismi ja varmistushaka jätetty voitelematta (ADAC 2004)
Käyttöohjeita ja asiakkaiden neuvontaa tarkennettu konepellin oikean huollon ja sulkemistavan varmistamiseksi (ADAC 2004)
Tulipalovaara 156 GTA ja 2.5 V6 . Ohjaustehostimen putki voi vuotaa, mikä voi aiheuttaa tulipalon ja ohjaustehostuksen toiminnan lakkaamisen (VOSA 2004)
Tulipalovaara. Moottorin jäähdytysnesteen lisälämmittimen johdin voi mennä oikosulkuun ja aiheuttaa tulipalon moottorin lämpiämisvaihteen aikana (VOSA 2006)
Jarrut saattavat pettää. Virheellisesti vulkanoidut jarruletkut saattavat vuotaa ja aiheuttaa jarrujen tehon heikkenemisen (VOSA 2007)
Jarruputki voi vuotaa, jarrutusteho heikkenee (VOSA 2004)