BMW 120BMW 1-sarjan (E87, E81, E82, E88, F20, F21) valmistaminen aloitettiin jo vuonna 2004. 1-sarjalaisesta löytyy erilaisia malleja paljon; 114, 116, 118, 120, 120D, 123, 125, 130 130D, M1. Coupe ja 3-ovinen malli tulivat markkinoille 2007. Iso muutos tapahtui vuonna 2011, kun mallimerkintä muuttui f20:ksi. LCI-facelift tuli markkinoille vuonna 2015. 1-sarjalaiset eivät ole kovin kysyttyjä autoja ja myyntiajat Nettiauto.com-palvelussa ovat olleet keskimäärin noin 90 päivää, mikä on käytetyissä melkoisen paljon.

Katsastuksessa vuosimallien 2004-2010 hylkäysprosentti on keskimäärin ollut 16.0%. Yleisimmät syyt ovat olleet käyttöjarrut ja taka-akseliston puslat. Lisäksi on ollut jonkin verran OBD-vikoja ja iskunvaimentien vikoja.

Vuosimallien 2011 - 2013 hylkäysprosentti on vain 2.6%, joka voi johtua pelkästään kuluneista renkaista tai satunnaisista vioista, joita ei tyyppivioiksi voida kutsua. Pääpiirteittäin 1-sarjalaiset ovat olleet hyviä autoja katsastustilastojen valossa. Uudempi F20-sarja voitti jopa DEKRAn luotettavimman auton tittelin vuonna 2014, pienemmän keskiluokan sarjassa. 

Suurin ongelma 1-sarjalaisissa on ollut 116 bensiinimoottorin (115hv) jakoketju välillä 3/2004-8/2007. Jakoketjun kiristin on saattanut hajota yllättäen ja johtanut täydelliseen moottorivaurioon. Toinen merkittävä ongelma 1-sarjalaisissa on 2.0 diesel-moottori, tyyppimerkintä N47, jossa on myös jakoketjuongelma.

Katsastuksessa havaittuja vikoja ovat olleet myös ohjausnivelien välykset, iskunvaimentien vuodot, pysäköintijarrut puoltavat, raidetangon päät, vanhemmissa malleista jarruletkuja uusittava, etupään kallistuksenvaimentimien kumit hapristuvat. Lisäksi DEKRA on raportoinut, että urheilullinen ajotapa kuluttaa jarruja nuoremmissakin autoissa. Tähän voisi tosin todeta, että olisi ihme jos kortteliralli ei jarruja kuluttaisi.

BMW 1-sarjalainen on mukavan näköinen auto ja kohtuullisen miellyttävä ajaa. Perusmallit eivät pidä kuitenkaan hintaansa kovinkaan hyvin, mutta coupe-mallit ovat olleet harvinaisuutensa takia arvokkaampia ja pitäneet hintansa paremmin. Niiden myyntiajat ovat myös lyhyemmät.

1-sarjalaisessa on ollut useampia takaisinkutsuja:
Turvatyynyn johtosarja (2009)
Sivuturvatyyny ja turvavyön esikiristin eivät toimi tarkoitetulla tavalla, mahdollisesti eivät laukea kolarissa (2008)
Virheellinen laturin kiinnitysruuvi 118d ja 120d -malleissa. Ruuvin löystyessä apulaitteiden käyttöhihna löystyy ja vesipumppu ei toimi, mikä aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen (2006)
Jarrutehostin (2006)
Dieselin ruiskutussuuttimen kiinnike voi murtua (2007)
Led –takavalot oikuttelevat valaisimeen kertyneen kosteuden takia (2010)
Polttoaineensuodattimen lämmitin (2011)
Ohjausvaihde (2011)

ADAC:n raportoimia vikoja, joiden takia 1-sarjalaiset ovat jättäneet tielle:
Sytytyspuola rikki (2006 - 2010)
Virtalukko rikki (2004 - 2008)
Turboahdin rikki (2004 - 2007)
Ohjaustehostimessa häiriö (2007 – 2008)
Akku purkautunut tyhjäksi (2006 – 2009)
Moottorinohjauksen häiriö (2004 - 2009)
Nokkaakselin tunnistin rikki (2006 – 2008)
Jakopään ketju hyppää yli rattaiden (2004 - 2007)
Suutin rikki bensiinimoottorit (2007 – 2008)

Tässä vikalistassa on huomioitava, että otannan määrät saattavat olla hyvinkin pieniä ja ainoa yleinen vika on ollut jakopään ketjun kiristimen rikkoontuminen.

Käyttäjien ilmoittamia vikoja eri lähteistä:
Pääasiassa erilaisia sisätilojen viimeistelyyn ja varusteiden toimintaan liittyviä yksittäisiä valituksia (ADAC)
116i moottorivaurio (2007 asti). Jakokiristin vaihdettu 2008 eteenpäin ja ongelma poistunut.
Dieselillä ajavat valittavat jakopään äänekkyydestä, joka on merkki, ainakin N47-moottoreissa jakopään ketjun venymisestä.
Kojelaudan ja keskikyynärtuen hälyääniä ja nitinöitä.
Suorasuihkutteisen bensiinimoottorin nykiminen (2008 ->)
Sähkötoiminen ohjauslukko oikuttelee.
Laturin kiinnitystä koskeva korjauskehotus (2004 - 03/2005)