BMW Z3

BMW Z3

BMW Z-sarja alkoi Z3 -mallilla jo vuonna 1996. Z3 BMW:tä on jokaisen autotarhan pihalla, vähintään se yksi kappale. Z3 oli aikoinaan aika edullinen auto ja siksi suosittu keskieuroopassa. Nyt niitä on sitten tuotu Suomeen, avoautojen luvattuun maahan. Tämä on johtanut niiden arvon romahtamiseen. Z3 perustuu pitkälti 3-sarjan BMW:hen ja sen tekniikkaan.

BMW Z4 -malli tuli markkinoille 2002 ja sen on täysin eri auto kuin Z3 -malli. Z4:sessa on monesti 3.0i moottori, joka on aivan toista kuin Z3:sen 1.9i. BMW Z4 on muutenkin autona aivan eri luokkaa kuin Z3.

Molemmissa Z3 ja Z4 malleissa käytetään BMW:n muissa merkeissä olleita moottoreita, joten itse tekniikasta kannattaa lukea BMW:n yleisistä tyyppivioista.

BMW Z4Nettiauto.com -palvelussa keskimääräinen myyntiaika Z- malleille on kesällä 49 päivää ja talvella 171 päivää. Z-sarja on sesonkituote ja sen myyminen on helpompaa auringossa kuin lumessa.

Katsastuksen hylkäysprosentit ja yleisimmät syyt:
BMW Z4
 2002-2008 hylkäysprosentti keskimäärin 14,3%. Yleisin syy on ollut OBD-viat.  Toiseksi yleisin syy on ollut kjousitus ja iskunvaimennus. Lisäksi on ollut etuakseliston vikoja, väljyyttä ja kuluneita niveliä. Yleisesti ottaen hylkäysprosentti on aika alhainen. Syy tähän on varmasti avoautojen pienet ajokilometrimäärät ja talviseisonta autotallissa.

 

Käyttäjien ilmoittamia tyyppivikoja Z4:
Kaasuläpän asentotunnistimen oireilu
Virta-avaimen vikoja
Sytytyspuolavikoja
Kaukosäätölukitus vikoja

Käyttäjien ilmoittamia tyyppivikoja Z3:
Sylinterikansivaurioita 
Kannentiivistevaurioita
Polttoainepumppuvikoja
Vesipumppu vuotaa
Termostaattivikoja
Jäähdytysnestevuotoja
Sähkösäätöiset istuimet reistailevat

OSTETAAN AUTOJA, VENEITÄ, MATKAILUAUTOJA, MOPOAUTOJA JA MOOTTORIPYÖRIÄ