Citroen C4 on alemman keskiluokan perheauto. Valmistus aloitettiin vuonna 2004 ja autoon on tehty yksi iso mallisarjan muutos. Auton suurin ongelma on ollut 1.6 THP moottori, joka on todellinen ongelma, ja kallis sellainen. THP-moottorissa on kolme merkittävää ongelmaa.

Ensimmäinen ja tyypillisin ongelma on jakoketjun venyminen. Tämä ei ole yksilökohtaista, vaan koskee kaikkia THP-moottoreita. Vaihtoväli tulee vastaan 150-200tkm kohdalla. Ketju alkaa ääntämään käynnistäessä ja ajossa silloin, kun moottori ei vedä, eikä jarruta. Kun ketju alkaa ääntämään, se on merkki vaihdon tarpeesta. Jos vaihtoa ei tee, ketju katkeaa ja käytännössä auto muuttuu romumetalliksi. Ketjun vaihtaminen maksaa 1000-2000euroa, korjauspaikasta riippuen.

CitroenC4 2007Toinen merkittävä ongelma on polttoaineen korkeapainepumppu. Vaihto voi tulla vastaan jo alle 100.000 kilometrissä. Meillä alhaisin vaihto on tehty Citroen DS4:seen 81.000km kohdalla. Kustannus Veho:ssa oli n.2.000euroa. Pumppu pitää vielä ohjelmoida autoon, mutta hankalinta on vikadiagnostiikka, joka onnistuu parhaiten merkkiliikkeessä.

Kolmas tyypillinen ongelma on turbo. Turbo sijaitsee moottorin edessä, joten sen vaihtaminen on helppoa, mutta kustannus on n.1.000euroa, jos turbon tilaa esim. Professional Motorsilta. Halpoja kiinaturboja ei kannata asentaa, koska niiden kestävyys saattaa jäädä muutamaan tuhanteen kilometriin.

Kun kaikki kolme tyyppivikaa on korjattu, rahaa on kulunut helposti 4-5tuhatta euroa. Sen päälle sitten kaikki Citroenin pikkuviat. Ei siis ihme, että C4:sia saa ostaa edullisesti.

Katsastuksessa hylkäysprosentti vuosimalleille 2004-2009 on 25.0%. Yleisimmät hylkäyssyyt löytyvät ohjausnivelistä- ja tangoista. Toiseksi yleisin syy liittyy käyttöjarruihin ja etuakselistoon. Uuden korimallin (2010->) hylkäysprosentti on enää reilu 5%, joten uudemmassa mallissa on korjattu lukuisia 1-sarjan heikkouksia.

CitroenC4PicassoKatsastuksessa esille tulleita vikoja
Pakoputkisto ruostuu ja vuotaa
Pakoputkiston kiinnitys pettänyt
Valovikoja, lähivalojen säätö pielessä, suunta ja jarruvalot eivät toimi 
Moottorin öljyvuotoja
Kuorman tunteva jarrupaineen säätöventtiili takertelee
Takapyörien jarrut puoltavat 
Pakokaasupäästöt
Ohjauslaitteet
Käyttöjarru
Etuakselisto
Väljät ohjausnivelet
Kuluneet raidetangonpäät 
Taka-akselisto
Jarrulevyt ja jarrupalat

Takaisinkutsut
Jarrujen teho saattaa heiketä, kun jarrutehostin ei toimi kunnolla
Elektroniikan keskusohjausyksikkö tarkistetaan siinä mahdollisesti olevien ohjelmavirheiden vuoksi
Moottorin käyntihäiriöitä vioittuneen ilmamassamittarin vuoksi
Mahdollinen polttoainevuoto 
Moottorin alipainepumppu, mahdollisesti heikentynyt jarrutusteho
Alipainepumpun venttiili
Takaluukun johtosarjan suojus 
Mahdollinen oikosulku käynnistysmoottorin kaapelissa (1.6 HDi)
Polttoainejärjestelmän paluuletku saattaa vuotaa, letkun vaihto (1.6 HDi)
ABS –tietokoneen liitin
Polttonesteputkisto voi vuotaa
Airbag turvatyyny, tietokoneen ohjelmisto 
Takajarruputkien tarkastus
Kaasupolkimen kytkin 
ABS-jarrujen ja ESC-ajonvakautuksen mahdollinen häiriö, johtuu liittimestä

CitroenDS4Käyttäjien ilmoittamia vikoja
Sylinterikannen tiiviste vuotaa (1.4i) 
Lämpöanturivikoja, varoitusvalo näyttää mitä sattuu 
1.6 HDi-dieseleissä pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän venttiilissä vikoja (EGR-vika)
Takaisinkutsuja vuotavan polttonesteputkiston ja käynnistysmoottorin kaapelivian vuoksi
Moottorinohjaus rikki 
Käynnistysmoottori rikki
Sytytyspuola rikki 
Turboahdin rikki 
Lähivalot epäkunnossa
Tuulilasin pesulaite rikki