Citroen C5:den valmistus aloitettiin vuonna 2000. Ensimmäistä mallisarjaa tehtiin vuoteen 2008 saakka, jolloin C5 saisi kasvojen kohotuksen. Auto ei kuitenkin muuttunut niin radikaalisti, kun voisi olettaa kahdeksan vuoden jälkeen. Vasta viime vuosina Citroen on muuttanut autoa merkittävämmin.Auto mallia on myyty todella suuria määriä. Auton hinta oli todella edullinen suhteutettuna kokoon ja varusteisiin. Auto oli lähes E-mersun kokonainen, mutta merkittävästi halvempi. Citroen C5 oli myös erittäin suosittu leasing- ja työsuhdeauto. C5 oli myös huomattavasti luotettavampi kuin 90-luvun Citroenit. Kun keulalla oli PSA-konsernin HDI-dieseli, niin ongelmia oli vähän
Nyt kun automallilla on ikää jo 20 vuotta, niin alkupään autoista lähes 50% hylätään katsastuksessa. Tosin 2005-2009 mallisistakin hylätään 25%. Kaikille Citroeneille tyypilliset etuakseliston ja ohjausnivelien viat vaivaavat myös C5 mallia. Toki 2010 ja nuorempien hylkäysprosentti on myös korkeahko 13%. Eli kyseessä ei ole kovin katsastusystävällinen automalli. Luultavasti painavassa autossa on käytetty liian heikkoja (ohuita ja pieniä) alustanosia, jotka eivät kestä Suomen välillä heikkokuntoisia teitä.
THP-moottoriongelmista voi lukea Citroen C4 artikkelista. Artikkelissa käsitellään jakoketjuongelmaa, turbo-ongelmaa ja korkeapainepumppua.
Vikoja katsastuksessa
Renkaat
Kuluneet ohjausnivelet
Kuluneet raidetangonpäät
Kuluneet jarrut ja puoltava seisontajarru etenkin 1-sarjassa
Vuotavat iskunvaimentimet
Sähkölaitteviat
Ohjauslaitteet
Etuakselisto
Pakokaasupäästöt
Käyttöjarru
Iskunvaimennus
Pakoputkiston ruostevauriot
Moottorin ja vaihteiston öljyvuodot
Takaisinkutsut
Vanteet mahdollisia murtumia
Jarrutehostin, alipaineputket
C5 II (vm 2008 alkaen): alipainepumppu, alipainepumpun venttiili, mahdollisesti heikentynyt jarrutusteho
Lasinpyyhkimen moottori
Käsikäyttöisen pysäköintijarrun teho heikko
Takaluukun kaasujouset saattavat pettää, Tourerfarmari
Jarrutusteho heikko, alipainepumppu
Ilmamassamittari
Sähkölaitteiden säätöyksikkö (lataus, valot, lasinpyyhkimet)
Polttonestevuoto 1.6 HDI
Jäähdyttimen puhallin kahdessa moottorityypissä
Jousitusjärjestelmän vuoto
Muita vikoja
Jarrut kirskuvat
Erilaisia sähkölaitevikoja, sytytyslaitteet, ajotietokone
Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili bensiinimallissa (EGR)
Pakoputkistossa värähtelyn aiheuttamia murtumia
2008 alkaen: Ohjausnivelissä väljää, raidetangonpäät kuluvat nopeasti