Citroen C5:den valmistus aloitettiin vuonna 2000. Ensimmäistä mallisarjaa tehtiin vuoteen 2008 saakka, jolloin C5 saisi kasvojen kohotuksen. Auto ei kuitenkin muuttunut niin radikaalisti, kun voisi olettaa kahdeksan vuoden jälkeen. Vasta viime vuosina Citroen on muuttanut autoa merkittävämmin.

CitroenAuto mallia on myyty todella suuria määriä. Auton hinta oli todella edullinen suhteutettuna kokoon ja varusteisiin. Auto oli lähes E-mersun kokonainen, mutta merkittävästi halvempi. Citroen C5 oli myös erittäin suosittu leasing- ja työsuhdeauto. C5 oli myös huomattavasti luotettavampi kuin 90-luvun Citroenit. Kun keulalla oli PSA-konsernin HDI-dieseli, niin ongelmia oli vähänCitroen C5 2

Nyt kun automallilla on ikää jo 20 vuotta, niin alkupään autoista lähes 50% hylätään katsastuksessa. Tosin 2005-2009 mallisistakin hylätään 25%. Kaikille Citroeneille tyypilliset etuakseliston ja ohjausnivelien viat vaivaavat myös C5 mallia. Toki 2010 ja nuorempien hylkäysprosentti on myös korkeahko 13%. Eli kyseessä ei ole kovin katsastusystävällinen automalli. Luultavasti painavassa autossa on käytetty liian heikkoja (ohuita ja pieniä) alustanosia, jotka eivät kestä Suomen välillä heikkokuntoisia teitä.

THP-moottoriongelmista voi lukea Citroen C4 artikkelista. Artikkelissa käsitellään jakoketjuongelmaa, turbo-ongelmaa ja korkeapainepumppua.

Vikoja katsastuksessa
Renkaat
Kuluneet ohjausnivelet 
Kuluneet raidetangonpäät 
Kuluneet jarrut ja puoltava seisontajarru etenkin 1-sarjassa
Vuotavat iskunvaimentimet 
Sähkölaitteviat
Ohjauslaitteet
Etuakselisto
Pakokaasupäästöt 
Käyttöjarru 
Iskunvaimennus 
Pakoputkiston ruostevauriot 
Moottorin ja vaihteiston öljyvuodot 

Takaisinkutsut
Vanteet mahdollisia murtumia
Jarrutehostin, alipaineputket
C5 II (vm 2008 alkaen): alipainepumppu, alipainepumpun venttiili, mahdollisesti heikentynyt jarrutusteho
Lasinpyyhkimen moottori 
Käsikäyttöisen pysäköintijarrun teho heikko
Takaluukun kaasujouset saattavat pettää, Tourerfarmari 
Jarrutusteho heikko, alipainepumppu 
Ilmamassamittari 
Sähkölaitteiden säätöyksikkö (lataus, valot, lasinpyyhkimet) 
Polttonestevuoto 1.6 HDI 
Jäähdyttimen puhallin kahdessa moottorityypissä
Jousitusjärjestelmän vuoto

Muita vikoja
Jarrut kirskuvat
Erilaisia sähkölaitevikoja, sytytyslaitteet, ajotietokone
Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili bensiinimallissa (EGR) 
Pakoputkistossa värähtelyn aiheuttamia murtumia 
2008 alkaen: Ohjausnivelissä väljää, raidetangonpäät kuluvat nopeasti