Dacia Duster 2011Dacia Duster tuli markkinoille 2011 ja se otti heti paikkansa edullisena 4-vetona. Autoja liikkuu käytettynä aika hyvin, mutta niiden kysyntä on sen verran suurta, että pilkkahinnalla niitä ei saa ostettua. Dusterissa ei suoranaisesti ole tyyppivikoja, paitsi Renaultin 1.5DCi moottoriin liittyvät viat. Monet moottoreista ovat hajonneet 200tkm jälkeen.

Katsastustilastojen mukaan Dusterien hylkäysprosentti on alle 10, mikä on hyvä lukema. Katsastusmiesten kertomusten mukaan alustanosat ovat kuitenkin heiveröisiä ja raidetangon päitä sekä puslia joutuu tiuhaan vaihtamaan. Ne käytetyt Dusterit mitä olemme ajaneet, puoltaa tätä ajatusta. Suurimmassa osassa on pieniä kolinoita alustassa.

Katsastuksessa yleisin hylkäyssyy on ollut kuluneet raidetangon päät. Muita syitä ovat olleet vetoakselit ja niiden kumitiivisteet, kuluneet raidetangonpäät, ohjausnivelet ja alapallonivelet, pakoputkiston kiinnikkeet irronneet ja pakoputkisto vuotoja, lisäksi on havaittu öljyvuotoja ja runsaasti valovikoja. Dacian valot ovat muutenkin hieman oudot. Uudemmissakaan ei ole automaattitoimintoa. Lisäksi etujarrujen teho on ollut heikko. Dacia Duster 2015