Ford Fiestan tyyppiviat ovat melko vähäisiä. Hyvin huollettuna auto kestää hyvin normaalikäyttöä. Fiestaa voisi verrata Volkswagen Poloon, josta löytyy pieni 1.2 turbomoottori ja kaksoiskytkin automaattivaihteisto. Fiesta ja Polossa ongelmakohtia ovat olleet juuri moottori ja vaihteisto. Kun Polossa on jakoketju venynyt, niin Fiestastasta on männät ylikuumentuneet sylintereissä. Molempien kaksoiskytkinvaihteistoissa on ollut myös joitakin ongelmia, mutta myyntimääriin suhteutettuna ongelmat ovat vähäisiä.
Katsastustilastoista nähdään, että uudemmat 2011- eteenpäin olevat mallit ovat menneet lävitse 98%:sti, mikä on todella hyvä lukema pikkuautolle. Suurimmat viat löytyvät alustasta, kuten pikkuautoissa on tapana. Alustan nivelet ja puslat joutuvat koville Suomen oloissa sekä teillä. Pikkuautojen heiveröisemmät alustanosat eivät kestä niin hyvin kuoppia ja teiden epätasaisuutta. Saksassa auto on saanut erityismainintoja kestotesteissä.
Katsastuksessa havaittuja vikoja:
Ohjausnivelet ja -tangot
Renkaat ja vanteet
Jousitus ja iskunvaimennus
Käyttöjarrun dynamometritesti
Etuakselisto
Käyttöjarru
Sisäinen valvontajärjestelmä
Seisontajarrun dynamometritesti
Taka-akselisto
Ruostetta korissa ja pakoputkistossa
Jarruputket ruostuvat yli seitsenvuotiaissa
Moottorin ja vaihteiston öljyvuotoja yli seitsenvuotiaissa,
Viisivuotiaissa joidenkin yksilöiden ohjausnivelissä kulumaa
Viisivuotiaiden jarrujen tehossa on toivomisen varaa
Valovikoja
Katkenneita jousia
Jarrupolkimen liike liian pitkä, mikä on usein korjattavissa jarrujärjestelmä ilmaamisella
Pakoputkiston kiinnitys heikko
Takaisinkutsuja:
Ohjaus
Mahdollinen jarrunestevuoto
Pakojärjestelmän sulkutulppa
Diesel: Pakojärjestelmän sulkutulppa, pakokaasut pääsevät moottoritilaan ja muovinen jäähdyttimen suojus voi sulaa
Turvavyön D-renkaan kiinnityskohta matkustajan puolen B-pilarissa
Fiesta 1.0 Ecoboost: Aktiivihiilisäiliön ja imukanavan letkuliitos voi olla heikko, lisääntyneet päästöt.
Takaturvavöiden solje
Takaturvavöiden lukot voivat aueta, lukkojen tarkistus ja tarvittaessa vaihto
Hehkutulppien ohjausmodulin vesitiiveys puutteellinen, vesi voi aiheuttaa oikosulun ja palovaaran
Hehkutulppien ohjausmoduli
Taka-akseli. Joissakin Fiesta-autoissa voi olla riittämättömästi hitsattu taka-akselin sivuvarren puslakotelo, mikä voi aiheuttaa palkin irtoamiseen autosta. Taka-akseli pitää vaihtaa uuteen osaan
Fiesta ST: Tulipalovaara! Moottorin jäähdytysnesteen tasoanturin asennus.
Autoissa ei ole aine- tai valmistevirhettä, mutta autoissa, joita huoltokampanja koskee, moottorin sylinterikannen paikallinen ylikuumeneminen voi aiheuttaa sylinterikannen halkeamisen sekä paineistetun öljyn vuodon, jonka tuloksena voi olla tulipalo moottoritilassa. Jäähdytysnesteen tasoanturi ja siihen liittyvät ohjelmisto asennetaan huoltokampanjan piiriin kuuluviin autoihin veloituksetta, jotta kuljettaja saa ääni- ja kuvavaroituksen. Jos näitä viestejä ei oteta huomioon, kun nestemäärä on liian alhainen, moottorin tehoa vähennetään automaattisesti. Fiesta ST, valm. aika 19.9.2012–16.12.2014.
Jarrutehostin. Joihinkin Fiesta-autoihin on asennettu jarrutehostin, jossa voi olla viallinen kalvolevy. Tämä voi johtaa alipaineen häviämiseen ja jarruavustuksen vähenemiseen. Viallinen jarrutehostin voidaan tunnistaa sen valmistuspäivästä, joka löytyy jarrutehostimessa olevasta tarrasta. Viallinen jarrutehostin pitää irrottaa ja asentaa uusi sen tilalle
Muita havaittuja tyyppivikoja:
Akku tyhjä (2006–2013).
Ajovalot rikki (2006–2010).
Sytytysjohtimet vaurioituneet näädän puraisun vuoksi (2007–2014).
Märät sytytystulpat (2007–2014).
Jäähdytyspuhallin rikki (2008–2012).
Laturi rikki (2008, 2011, 2012).
Sytytyspuola rikki (2007 asti) .
Virtalukko rikki (2010–2013).
Polttoainepumppu rikki (2013–2014).
Jousi murtunut (2007–2009).
Akku tyhjenee nopeasti autoa seisottaessa
Sähkötoimiset ikkunannostimet oikuttelevat
Vuosimallista 2009 alkaen istuinten kiinnityskiskot huterat
Vuosimallista 2009 alkaen vuotavat jarruputket
Viihdejärjestelmässä satunnaisia häiriöitä USB-muistitikun käytössä
Polttimoiden kestoikä heikko
Automaattivaihteisto (kaksoiskytkinvaihteisto) nykii
Takaisinkutsut taka-akselistosta ja dieselin pakoputkistosta
Moottorin ja vaihteiston öljyvuodot
Valonheittimiin kertyy kosteutta
Katkenneita jousia
Ohjausvaihteessa vikaa
Vuosimalli 2004: Ruostetta ovissa, kynnyskoteloissa ja lokasuojissa
Istuinten säädöt ja viimeistely
Muutamia palaneita sylinterikannen tiivisteitä (2001– 2008
TYYPPIVIKOJA KATSASTUKSESSA
Käyttööottovuosi | Merkki | Malli | Hylkäys % | Yleisin hylkäyssyy | Toiseksi yleisin hylkäyssyy | Kolmanneksi yleisin hylkäyssyy |
2000 | Ford | FIESTA | 33,5 | Bensiinimoottorin pakokaasumittaus | Etuakselisto | Seisontajarrun dynamometritesti |
2001 | Ford | FIESTA | 26,2 | Jousitus ja iskunvaimennus | Käyttöjarrun dynamometritesti | Alustan kotelot ja pohjalevy |
2002 | Ford | FIESTA | 18,1 | Jousitus ja iskunvaimennus | Käyttöjarrun dynamometritesti | Seisontajarrun dynamometritesti |
2003 | Ford | FIESTA | 11,1 | Jousitus ja iskunvaimennus | Käyttöjarrun dynamometritesti | Seisontajarrun dynamometritesti |
2004 | Ford | FIESTA | 10,3 | Jousitus ja iskunvaimennus | Käyttöjarrun dynamometritesti | Seisontajarrun dynamometritesti |
2005 | Ford | FIESTA | 12,2 | Jousitus ja iskunvaimennus | Seisontajarrun dynamometritesti | Käyttöjarru |
2006 | Ford | FIESTA | 11,0 | Jousitus ja iskunvaimennus | Seisontajarrun dynamometritesti | Käyttöjarrun dynamometritesti |
2007 | Ford | FIESTA | 5,8 | Jousitus ja iskunvaimennus | Renkaat ja vanteet | Sisäinen valvontajärjestelmä (OBD) |
2008 | Ford | FIESTA | 6,4 | Ohjausnivelet ja -tangot | Jousitus ja iskunvaimennus | Etuakselisto |
2009 | Ford | FIESTA | 11,7 | Ohjausnivelet ja -tangot | Jousitus ja iskunvaimennus | Käyttöjarrun dynamometritesti |
2010 | Ford | FIESTA | 12,1 | Ohjausnivelet ja -tangot | Jousitus ja iskunvaimennus | Käyttöjarrun dynamometritesti |
2012 | Ford | FIESTA | 2,0 | Ohjausnivelet ja -tangot | Renkaat ja vanteet | Valmistajan kilpi |