Honda Accord 2009Honda Accord on erittäin vanha automalli. Vanhimmatkin automallit ovat monesti teknisesti erittäin hyvässä kunnossa, mutta niitä vaivaa ruoste. 2000-2004 vuosien Accordien hylkäysprosentti katsastuksessa on kuitenkin jo +30%, joten ikä alkaa niissäkin jo näkyä. Vuosien 2005-2009 Accordien hylkäysprosentti on enää 11.9% ja sitä uudempien vain 5,5%, mikä on yksi parhaimmista.

Yleisin hylkäyssyy Accordeilla on vanhemmissa etuakselisto ja uudemmissa käyttöjarrut. 

KATSASTUKSESSA HAVAITTUJA VIKOJA:
Käyttöjarru 
Renkaat ja vanteet 
Sisäinen valvontajärjestelmä 
Jousitus ja iskunvaimennus
Etuakselisto 
Taka-akselisto
Seisontajarrun dynamometritesti 
Etuakseliston nivelet ja kumilaakerit (yli 8-vuotiaat),
Katkenneita jousia (yli 11-vuotiaat), TÜV
Jarrulevyt ja -palat kuluneet
Joissakin yksilöissä juuttuvat jarrusatulat lisäävät jarrulevyjen kulumista
Valovikoja

Honda_2009TAKAISINKUTSUKAMPANJAT:
2.2-diesel: ECU:n ohjelma: Hiukkassuodattimen regeneroinnin yhteydessä saattaa polttoainetta joutua öljyn joukkoon ja aiheuttaa moottorin ryntäyksen. Turvatyynyjen korjauskutsuista suuri osa liittyy aikaisempaan mallisarjaan: Matkustajan puoleinen etuturvatyyny: Matkustajan puoleinen etuturvatyynyn kaasunkehitin on valmistusvaiheessa saanut kosteutta valmistusmateriaaleihin ja toimiessaan voi kehittää liian suuren paineen. Kaasunkehittimen vaihto
Matkustajan turvatyynyn kaasunkehitin saattaa olla ylipaineistettu. Turvatyynyn kaasunkehittimen aktivoituessa saattaa sen runko-osa haljeta. Matkustajan turvatyynyn kaasunkehittimen uusinta
Matkustajan turvatyynyn kaasunkehitin. Matkustajan turvatyynyn kaasunkehittimen runko-osa saattaa toimiessaan vaurioitua. Matkustajan puoleinen kaasunkehitin vaihdetaan
Alihankkijavirheen vuoksi saattaa etumatkustajan turvatyynyn lauetessa onnettomuudessa esiintyä sytyttimen ylipainetta, joka johtaa pienten metallikappaleiden irtoamisen ja matkustajan mahdolliseen haavoittumiseen. Tyynyn paineistin vaihdetaan.

MUITA TYYPPIVIKOJA:
Aikaisemmin raportoitu vanhemman mallin akkuongelmia, jäähdytinvuotoja ja virtalukkovikoja.
Luotettava auto, vain neljä vikailmoitusta Autobild-lehden vikalaatikkoon, ADAC:lle ei yhtäkään.
Accord Tourer 2.2i-DTEC on ollut yksi parhaista Autobild-lehden 100 000 km:n kestotestissä, arvosanalla 1-.
Huomautettavaa korin vasemman takakulman heikosta maalauksesta ja pohjustuksesta ja maadoituskaapelin kiinnityksestä,
Varma auto, vain 15 ilmoitettua vikatapausta
Muutama kytkinvaurio tai kytkinpolkimen ääntely
Pari valitusta ohjaustehostimen pumpusta
Jarrusatulat voivat juuttua, mikäli autoa seisotetaan pitkiä aikoja
Kokonaisuutena erittäin luotettava ja kestävä auto - AUTOBILD