HondaCRV2011Honda CR-V on ollut todella suosittu maasturi Suomessa.  Myynti veti etenkin vuosina 2008-2010. CRV oli myös suosittu leasing-auto. Etenkin bensiinimoottoriset mallit ovat olleet todella luotettavia. Vuosien 2000-2006 mallien hylkäysprosentti on keskimäärin ollut 20, joka on tuon ikäiselle autolle alle keskitason. Vuosien 2007 - 2010 hylkäysprosentti on ollut alle 8%. Tätä uudempien CR-V mallien hylkäysprosentti on ollut reilu 1%, joka on poikkeuksellinen lukema. Ehkä juuri näistä syistä CRV:t ovat olleet todella suosittuja ja nauttii luotettavan auton maineesta.

KATSASTUKSESSA HAVAITTUJA VIKOJA:

Käyttöjarru (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002).
Renkaat ja vanteet (2009, 2001), Trafi.
Sisäinen valvontajärjestelmä (OBD) (2009, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002).
Jousitus ja iskunvaimennus (2008, 2007, 2003, 2002).
Ohjausnivelet ja -tangot (2008, 2007).
Asiapaperit (2006, 2005, 2004).
Etuakselisto (2001), Trafi.
Bensiinimoottorin pakokaasumittaus (2001), Trafi.
Raidetangonpäät yli seitsenvuotiaissa, TÜV.
Kuluneet tai ruostuneet jarrulevyt vanhimmissa, TÜV, GTÜ.
Moottorinohjauksen häiriöt päästömittauksissa vanhemmissa malleissa, TÜV.
Pallonivelten tiivisteet vuotavat vanhimmissa, GTÜ.
Kuluneet raidetangonpäät, DEKRA, GTÜ.
Joitakin valovikoja ja sähkövikoja, TÜV, DEKRA, GTÜ.
Akselistot, pyöräntuenta ja ohjausnivelet joutuvat koville katumaasturissa, CR-V:n alustan komponenttien kestävyys on hämmästyttävän hyvä jopa suurilla ajomäärillä, TÜV, GTÜ, DEKRA.
4. sukupolvi: Uusi malli, ei merkittäviä vikakohteita, Saksa.
4. sukupolvi: Markkinoiden luotettavimpia automalleja, Saksa.

HondaCRV2009TAKAISINKUTSUT:

Polttoainepaluuletku, Trafi 2010.
Dieselpumpun vuoto, Trafi 2011.
Kuljettajan ovessa sähkötoimisten ikkunannostimien pääkatkaisin, Trafi 2012.
Asian tärkeyden vuoksi turvatyynyjen mahdolliset viat mainitaan.
Matkustajan puoleinen etuturvatyyny, kaasunkehittimen vaihto, Trafi 2013.
Matkustajan turvatyyny, vikatapauksessa ei laukea, kaasunkehittimen vaihto, ADAC 2013.
Matkustajan puoleinen etuturvatyynyn kaasunkehitin on valmistusvaiheessa saanut kosteutta valmistusmateriaaleihin ja toimiessaan voi kehittää liian suuren paineen. Kaasunkehittimen vaihto, Trafi 2015.
Jarrutehostimessa voi olla vikaa, vikatapauksessa jarrujen poljinvoima kasvaa ADAC 2013
Vikakohde: Kuljettajan ja/tai matkustajan turvatyynyn kaasunkehitin: kuljettajan ja/tai matkustajan turvatyynyn kaasunkehitin vaihdetaan uuteen.
Kuljettajan ovessa olevaan sähköikkunoiden pääkatkaisimen asennuskoteloon saattaa oven jäädessä auki kertyä vettä pesussa/sateella, joka ei pääse kotelosta pois ja mahdollisesti pääsee pääkatkaisimen sisään aiheuttaen oikosulun. Katkaisimen tiivistys ja katkaisimen johtoliittimen suojamuovin asennus, Trafi 2012.
Uusi malli:
2.2 diesel 2013: Etujarrulevyt. Asennettu 16 tuuman pyöräkoon mukaan, oikea on 17 tuuman pyöräkoon mukaan, vaihdetaan 2014 Trafi, ADAC
Aktiivisen vakionopeussäätimen ohjelmistopäivitys.
Ajettaessa toisen ajoneuvon perässä saattaa törmäyksen ennakointijärjestelmän liian aktiivinen toiminta havaita esteen, johon ei todellisuudessa ole todellista törmäysvaaraa, Trafi 2015.
Kuljettajan ja/tai matkustajan turvatyynyn kaasunkehitin. Kuljettajan ja/tai matkustajan turvatyynyn kaasunkehitin vaihdetaan uuteen, Trafi 1/2017.
Matkustajan turvatyynyn kaasunkehitin. Matkustajan turvatyynyn kaasunkehittimen runko-osa saattaa toimiessaan vaurioitua. Matkustajan puoleinen kaasunkehitin vaihdetaan, Trafi 10/2017.HOndaCRV 2010

MUITA TYYPPIVIKOJA JA MAININTOJA:
Aikaisemmin raportoitu polttonestepumpun vikoja johtuen heikoista sulakkeista ja johdinvaurioista.

Luotettava auto, yhteensä vain yhdeksän vikailmoitusta vuosimalleille 2001–2012, ADAC.

3. sukupolvi:
Yksittäistapauksissa jarrulevyjen nopea ja epätasainen kuluminen, AB.
2.2 diesel: Joitakin vaihteistovaurioita ja tukkeutuneita hiukkassuodattimia, AB.

2. sukupolvi:
Muutamia dieselin turboahdinvaurioita, AB.
Polttonestepumpun sähkönsyöttöongelmia heikkojen sulakkeiden ja johtojen vuoksi, AB.
Tämä toisen sukupolven malli ei ole ihan niin luotettava kuin ensimmäisen sukupolven CR-V.