Tiguan

VOLKSWAGEN TIGUAN

Volkswagen Tiguan on Golfin pohjalevylle tehty maastoauto. Tuotanto aloitettiin vuonna 2007, mutta korkean hintansa takia siitä ei ole tullut aivan huippusuosittua. Suurin osa Suomessa olevista malleista on 2.0TDI -moottorilla varustettuja. Automaattina Tiguaneissa oli Tiptronic DSG-vaihteiston sijasta. Tästä syystä Tiguan on ollut kestävämpi vaihtoehto verrattuna muihin Volkswagenin malleihin.

Bensamoottoreissa on ollut Volkswagenin TSI-moottoreiden tyyppiviat. Volkswagenin yleisiä tyyppivikoja voit lukea Volkswagen otsikon alta.

VW TIGUANNettiauto.com -palvelussa keskimääräinen myyntiaika VW Jetalle on 54 päivää, joka on hieman korkeampi kuin Golfilla. Tiguaneita ei ole hirveästi tarjolla, jolloin niiden myyminen on helpompaa, vaikka ostajia onkin vähemmän.

Katsastuksen hylkäysprosentit ja yleisimmät syyt:
Volkswagen Tiguanin
 hylkäysprosentti on keskimäärin vain 3,3%. Yleisin hylkäyksen syy on ehdottomasti etujousien katkeaminen. Jousikuppiin jää vettä, joka ruostuttaa jousen alapään ja jossain vaiheessa jousen viimeinen kierre katkeaa. Sitä ei huomaa käytössä, mutta tarkka katsastusmies osaa katsoa paikan ja se on hylkäysperuste.

Tiguanin myyntimääristä johtuen tyyppivikoja on rekisteröity niukanlaisesti, mutta alle on poimittu vikoja komponenteista, joita käytetään yleisesti VW-konsernin tuotteissa.

Käyttäjien ilmoittamia tyyppivikoja Volkswagen Tiguan:
Tuulilasinpyyhkijöissä vikoja
Sytytysvikoja
Maalipintavaurioita. VW:llä oli lakkaongelmia etenkin 2006-2010 vuosimalleissa.
Vaihteisto-ongelmat (etenkin automaatit) (ADAC)
Kytkin ja vauhtipyöräongelmia (ADAC)
Ohjaustehostimen pumppu
Etuovien saranapuoli jumittuu pakkasella (korjaus: lisättävä jäätymisenestokumit)
TSI-moottoreiden jakoketjun hajoaminen (Autobild)
Turboahdin vikoja - turbojen keskimääräinen käyttöikä 200-300tkm (Kaikki merkit, ADAC, Autobild)
Moottorien lastutus lisää turboahdin vikoja - rasitus kasvaa
Jarrupaineanturivikoja (Autobild)
ABS-yksikkövikoja 
Mekaanisen ahtimen magneettikytkin ääntää, TSI-moottorit (Autobild)
Automaatti-ilmastoinnin askelmoottorissa vikoja (Autobild)
TDI –dieselin ilmamassamittarin vikaherkkyys - ilmamassamittarit kuluvia kaikissa automerkeissä (ADAC, Autobild))

Takaisinkutsut Volkswagen TIGUAN:
Kuuluisa päästöhuijaus VW-konsernilla
Korkeapaineputkiston halkeama 2.0 TDI
DSG –automaattivaihteiston ohjelmisto (Trafi)
Dieselien sähkötoimisen lisälämmittimen PTC-sähköelementin maajohdin (Trafi)
Kaksoismassavauhtipyörä 2.0 TDI (ADAC 2006, KBA 2009)

Tielle jättäviä vikoja Volkswagen TIGUAN:
Akkuongelmia (kaikki vuosimallit)
Sytytystulpat rikki (2009 asti)
Moottorinohjauksen häiriö (Bensiini ja Diesel 2009 asti)
Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki EGR (erityisesti diesel 2009 - 2010)
Jäähdytysjärjelmän letku vaurioitunut näädän puraisun vuoksi (erityisesti 2009)
Jäähdytysjärjestelmä vuotaa (2011 asti)
Ahtopaineen säädin rikki (2010 asti)
Suuttimet rikki (diesel erityisesti 2007)
Sytytyspuola rikki (2010 asti)
Valonheitin rikki (erityisesti 2009)
Virtalukko rikki (2009 asti)
Hiukkassuodatin tukkeutunut (2010 asti)
Kytkinvikoja (2011 asti)
Polttonestepumppu rikki (2011 asti)
Ajonestolaite rikki (kaikki vuosimallit)
Käynnistysmoottori rikki (2011 asti)

 

GESU